Zašto je važno doručkovati

Ako imate kvalitetan, redovan i obilan doručak na putu ste zdravlja- tvrde stručnjaci.

Hajde da prelistamo neke od benefita ovog važnog jutarnjeg rituala koji često preskačemo da li iz zabluda da goje da li sa opravdanjem da naš tempo života ne pravi dovoljno vremena.

Telo se budi, krv počinje da cirkuliše ali organizam je još u relativnom miru sna. Te je doručak jedini obrok koji uistinu možemo u miru i „na tenane“ da obedujemo, ravno samom početku dana i bitnom faktoru ambijenta u kome izaberete da počnete svoje male rituale početka još jednog nezaboravnog, sjajnog i uspešnog dana.

Jedite doručak redovno- zanimljivo je da je jedno novo američko istraživanje doručak uključilo u listu od sedam najznačajnijih  faktora dugovečnosti! Doručkovanje samo po sebi produžava duživu života. Istraživanje je statistički potvrdilo da su osobe koje su redovno doručkovale  i nisu jele između obroka imale manje od polovine rizika od smrti od osoba koje su preskakale doručak i užinale (istraživanje okruga Alameda, osobe između 60 i 94 godina starosti- 50% veća smrtnost onih koji nisu imali doručak kao redovan obrok). Zanimljivo je da je ovoj grupi Amerikanaca uključenih u istraživanje, doručak bio faktor dugovečnosti jednak uzdržavanju od pušenja i redovnih fizičkih aktivnosti.

Zabluda broj jedan- preskakanje doručka pomoćiće mi da smanjim težinu- baš suprotno- kao što vidimo sve je više naslova u stilu „doručkovanjem smanjite težinu“. Istina je da doručak treba da bude deo bilo kog programa smanjenja težine.

Nedavno je dr. Charls Cupp ( doktor i nutricionista  sa impozantnom praksom od sedamdeset godina, svoj program ishrane sproveo je na 955 pacijenata sa prekomernom težinom koji su uspešno rešili svoj problem gojaznosti, podaci o istarživanju nalaze se na Univerzitetu zdravlja u Tulanu) – izneo teoriju da je povećanje težine rezultat neodgovarajućeg usklađivanja uzimanja hrane u vezi sa  vremenom spavanja noću. On predlaže obilan doručak i „mršavu“ večeru uz razmak od osam sati između ova dva obroka. Svojim pacijentima predlagao je da apsolutno ne menjaju kalorijsku vrednost hrane – no isključivo  vremensku usklađenost obroka kao i redovan doručak. Dokazalo se još jedan neverovatni benefit doručka. Doručak sprečava srčane napade! Što znači da odrasle osobe mogu da smanje rizik od infarkta doručkom. Krvne pločice, ćelije zadužene za zgrušavanje krvi u organizmu postaju „lepljive“ ujutru pre doručka. To povećava težinu ka formiranju  krvnog ugruška tokom jutarnjih časova. Ako se takav ugrušak javi u krvnim sudovima rezultat je – infarkt! Na osnovu ove fiziologije  većina srčanih udara odigrava se između sedam časova pre podne i podneva. Doručak može da pomogne da krvne pločice postanu manje „lepljive“  te se na taj način umanji rizik od srčanih udara.

Nadam se da smo vas podstakli da razmislite o tome da vaš doručak postane važan jutarnji ritual i „motor pokretač „ početka zdravog i dobrog dana- jel nama su bitni vaše zdravlje i lepota- spolja i iznutra.

RESTORAN KNIN

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *